این
کارتگرافیکی از نسل جدید تراشههای گرافیکی AMD با اسم رمز Tahiti XT
بهره برده و عنوان سریعترین تراشهگرافیکی تک هستهای دنیا را یدک میکشد!
از مشخصات بارز این تراشه گرافیکی میتوان به 2048 واحد Stream Processor،
سه گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 با کنترولر حافظه 384 بیتی در کنار
تکنولوژی ساخت 28 نانومتری اشاره کرد که باعث شده است این محصول ضمن داشتن
دمای کاری پایین و مصرف انرژی کمتر، قدرت پردازشی بالاتری نسبت به نسل قبلی
(AMD 6000) داشته باشد. به طور مثال مصرف انرژی این کارتگرافیکی در
حالت بیکاری تنها 3 وات!! میباشد و این میزان در حالت لود کامل نیز 275
وات گزارش شده است. در کنار موارد مطرح شده میتوان به PCI-E 3.0 و
EyeFinity نیز اشاره کرد.
شرکت msi در این سری از محصولات خود نیز
همچون همیشه از قطعات الکترونیکی با کیفیت و طول عمر بالا بهره برده و
نمونه رفرنس کارتگرافیکی 7970 را در دو مدل با فرکانس هسته پیش فرض 925
مگاهرتز و 1010 مگاهرتز (OC) عرضه کرده است. فرکانس حافظه نیز برای هر دو
مدل 1375 مگاهرتز (5500 مگاهرتز در حالت موثر) لحاظ شده است.
در حاشیه این کنفرانس خبری سیستم تستی مبتنی بر مادربورد فوقالعاده
Big
Bang Xpower II، پردازنده Core i7 3930K (اورکلاک شده به فرکانس 4.5GHz)،
هشت گیگابایت حافظه Super Talent 2000MHz Cl7 (فعالیت در فرکانس 1866MHz)،
خنککننده Frio Advanced Edition، منبع تغذیه ترمالتک 1350W 80Plus Silver
و 128 گیگابایت هارد جامد (SSD) از برند Super Talent برای بررسی و سنجش
کارایی کارتگرافیکی msi R7970 در نظر گرفته شده بود.
فرآیند اورکلاکینگ کارتگرافیکی msi R7970 نیز با استفاده از نرمافزار
MSI
After Burner به خوبی صورت گرفته و فرکانس هسته 1250 مگاهرتز به همراه
فرکانس حافظه 1500 مگاهرتز (6000 مگاهرتز در حالت موثر) با موفقیت به ثبت
رسید که فرکانس قابل توجهی با Air Cooling محسوب میگردد. این در حالی است
که دمای کارتگرافیکی مذکور به لطف تکنولوژی ساخت 28 نانومتری حتی در حالت
اورکلاک شده نیز در وضعیت مطلوبی قرار داشت.
به
گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه
های دیجیتال، حسن علیزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و
رسانههای دیجیتال صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه
گفت: در
یازده ماهه سال جاری 6 هزار و 716 اثر به دبیرخانه واحد امور بستههای
نرمافزاری این مرکز ارسال شده است که از این تعداد تاکنون، 468 اثر موفق
به دریافت گواهی ثبت نرمافزار شده و 2 هزار و 640 مجوز انتشار دریافت
کردهاند. در عین حال، 2 هزار و 803 مجوز تکثیر اخذ کردهاند و درخواست
تعداد باقیمانده نیز در مراحل مختلف بررسی قرار داشته و یا در انتظار
تائید شورای عالی انفورماتیک هستند.
همچنین علیزاده از راه اندازی 20
کارگروه اصلی نظارت و ارزشیابی و ثبت نرمافزار خبر داد و گفت: در کنار
کارگروه اصلی نیز، 31 کارگروه فرعی تخصصی درون واحدی برای درخواستهای مجوز
نرمافزار برگزار شده است.
برپایی جلسات تخصصی در سالن کنفرانس مرکز با
موضوع آشنایی با مصادیقی که منجر به مشروط شدن یا رد درخواست شدن
نرمافزارها شده است و اجرای طرح فرهنگسازی برای عرضه آثار دارای هولوگرام
در مراکز عرضه و فروشگاهها نیز از جمله دیگر اقدامات واحد امور بستههای
نرمافزاری در سال 90 بوده است.
علیزاده همچنین خاطرنشان ساخت که بر
اساس آمارهای موجود، تعداد کل گواهی ثبت 984 مورد، تعداد کل پروانه انتشار 5
هزار و 314 مورد و تعداد کل مجوز تکثیر نیز 4 هزار و 465 مورد بوده و
تعداد کل گواهی ثبت در سال 90، معادل
468 مورد، تعداد کل پروانه انتشار 2 هزار و 640 مورد و تعداد کل مجوز تکثیر در همین سال، 2 هزار 803 مورد بوده است.
وی
اظهار داشت: این در شرایطی است که آمار مذکور در سال 89 به ترتیب، 314
مورد، هزار و 604 مورد و 950 مورد بوده است که نشانگر رشد مناسبی در سال
90
است و آمار کلی مجوزهای صادر شده در سال 88-87 به نحوی است که تعداد کل
گواهی ثبت 202 مورد، تعداد کل پروانه انتشار 1 هزار و 70 مورد و تعداد کل
مجوز تکثیر 712 مورد بوده است.
علیزاده با انتقاد از روند طولانی صدور
مجوزها ابراز داشت: استعلامها از مراکز مختلف، رعایت حقوق مالکیت معنوی و
آگاه نبودن تولیدکنندگان از مصادیق عدم صدور مجوز از دلایل طولانی شدن صدور
مجوز است که به زودی با ابلاغ و انتشار آئیننامهها برای تولیدکنندگان به
کمک تولیدکنندگان و تکثیرکنندگان این موضوع روند بهتری را طی خواهد کرد.
وی
با اشاره به حمایتهای مختلف این مرکز از تولیدکنندگان محصولات رسانههای
دیجیتال، از اعطای تسهیلات بانکی از محل تفاهم با بانک ملی خبر داد و گفت:
40 شرکت و مؤسسه فرهنگی تاکنون معرفی شدهاند که تا سقف 100 میلیون تومان
از این تسهیلات میتوانند بهره مند شوند.
علیزاده
گفت: حمایت از فعالیتهای تبلیغی، ترویجی و توسعه دانش و مهارت تخصصی در
حوزه رسانههای دیجیتال و همچنین اهدای بن کارت حمایتی از اقشار مختلف
جامعه در زمینه مصرف بستههای نرمافزاری رسانهای در دستور کار قرار گرفته
است که بر این اساس، تاکنون به میزان 000/30 بن کارت در مجموع به ارزش
000/000/000/6 ریال در نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال و
000/42 بن کارت در مجموع به ارزش 000/000/200/4 تومان در نمایشگاههای استانی توزیع شده است.
وی
خرید حمایتی از محصولات فاخر و برگزیده را از جمله فعالیتهای این مرکز در
سال 90 عنوان کرد و گفت: محصولات فاخر به تعداد نسخه از محصولاتی اطلاق
میشود که توسط مرکز، برگزیده و به صندوق توسعه صنایع الکترونیک وابسته به
وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدهاند که البته بر این اساس، از محل
تفاهم مرکز با صندوق توسعه صنایع الکترونیک تسهیلات به شرکتهای معرفی شده
اعطا شده است.
علیزاده همچنین در خصوص شورای عالی فضای مجازی با ابراز
خرسندی از تشکیل این شورای عالی، ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل این
کارگروه از موازیکاریهای متعددی که در این حوزه وجود دارد، جلوگیری شود.
وی
در پاسخ به سوالی در خصوص آمار صادرات نرمافزار نیز گفت: آمار صادرات
نرمافزار جای مناقشه است و هنوز به رقم واقعی و دقیقی نرسیدهایم؛ اما این
رقم در حدود 80 میلیون دلار میباشد.
علیزاده در آسیب شناسی این موضوع
نیز گفت: نبود آمار دقیق در این حوزه موجب اختلال در پرداخت جایزههای
صادرات شده است که باید برای رفع این مشکل کارگروهی با وزارت صنایع و صنایع
تشکیل دهیم و واردات و صادرات را ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به ارزش
افزوده خوب تکثیر در ایران نیز افزود: به دنبال ارائه راهکارهای هستیم که
سفارشهای برای کشورهای خارجی در ایران ثبت شود و با تکثیر، اقدام به
صادرات مجدد کنیم؛ چرا که ارز آوری خوبی در این حوزه میتواند برای کشور
ایجاد شود.
ریس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال همچنین
با اشاره به نمایشگاههای برگزار شده در سال 90، از برپایی 50 نمایشگاه در
سال آینده خبر داد و گفت: در سال 90 پنج نمایشگاه بینالمللی برگزار شده
است.
وی با اشاره به طرح برپایی گسترده نمایشگاه استانی در سال آینده از
رسانههای جمعی خواست که در اطلاع رسانی و پوشش خبری این نمایشگاهها تمام
توان خود را به کار بگیرند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانههای دیجیتال تصریح کرد:
در
سالهای اخیر در نتیجه توسعه چشمگیر فعالیتهای مبتنی بر فناوری نوین
ارتباطات و اطلاعات، اشکال جدیدی از فعالیتهای فرهنگی از قبیل تهیه
بستههای نرم افزاری، تکثیر حاملهای دیجیتال، نشر دیجیتال، ارسال یا
انتشار پیام یا محتوای سمعی، بصری و متنی دیجیتال شکل گرفته است.
وی
گفت: وظیفه این واحد صدور مجوز و نظارت بر مؤسسات فرهنگی دیجیتال مبتنی بر
مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مؤسسات فرهنگی و نیز آییننامه
ساماندهی و توسعه رسانهها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال است.
این واحد در تعامل با «سازمان ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری» و «وزارت صنعت، معدن، تجارت» فعالیتهای خود را انجام میدهد.
علیزاده
ادامه داد: در واقع، صدور مجوز و نظارت بر فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در
زمینه رسانههای برخط، بستههای نرم افزاری رسانهای، نشر رقومی، تکثیر و
عرضه حاملهای دیجیتال و برپایی مراکز عرضه داده و سامانههای عرضه بر خط و
خدمات مرتبط، صدور مجوز و نظارت بر واردات و تولید سامانهها،
نرمافزارها، تجهیزات و سخت افزارهای رایانهای مورد استفاده در پدیدآوردن،
تکثیر، نشر، عرضه و اجرای رسانهها و آثار و محصولات فرهنگی و هنری، صدور
مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت تشکلهای صنفی رسانههای دیجیتال و همچنین
حمایت از آنها، در حیطه وظایف این مرکز قرار میگیرد.
وی در پاسخ به
سوالی در خصوص مالکیت معنوی در ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی هیچ یک از
کنوانسیونهای مربوط به این موضوع را امضا نکرده است و در مورد محصولات
خارجی این مرکز تنها به نظارت بر محتوای آنها برای تکثیر در ایران اکتفا
میکند؛ و در مورد محصولات داخلی نیز با ایجاد هولوگرام بر روی محصولات
سالم و تروج آن به دنیال فرهنگسازی در ایجاد رعایت حقوق مالکیت معنوی
هستیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص با اشاره به
تفاهمنامه با سازمان صدا و سیما که برای معرفی نرمافزارها و وبسایتهای
مفید و بستر سازی فرهنگی در خصوص استفاده از محصولات دارای هولوگرام، ایجاد
شده اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از اوایل سال 91 برنامههای
تولیدی دراین خصوص را آماده و پخش کنیم. وی افزود تاثیر گذاری هر چه بیشتر
این امر مستلزم همراهی مردم و اصحاب رسانه میباشد.
علیزاده در خصوص حضور نرمافزارهای ایرانی در بازارهای بین المللی گفت:
محصولات
ایرانی توان رقابت با نرمافزارهای خارجی را دارند اما گاهی اوقات با
استاندارهای بینالمللی ناسازگارن که برنامههایی برای اصلاح این امر در
نظر گرفتهایم.
وی در این خصوص افزود: مرکز در همین راستا در سال جدید
تنها در تولید نرمافزارهایی مشارکت خواهد کرد که به طور قطع زبانهای عربی
برای جهان اسلام و انگلیسی برای دیگر نقاط جهان را در دستور ساخت خود
داشته باشد.
شارپ اعلام کرد که کلیه نمایشگرهای حرفه ای LED خود را در نمایشگاه DIGITAL SIGNAGE 2012 که هماکنون در شهر لاس وگاس امریکا در حال برگزاری است، به نمایش خواهد گذاشت. تولیدات
یاد شده شامل نمایشگرهای غولپیکر سری PN-E، AQUOS BOARD های بزرگ تعاملی و
دوسویه با پنل لمسی و ویدئو والهای سری PN-V602 وPN-A601 خواهد بود. اکثر
این محصولات در اندازه های 60، 70 و 80 اینچی بوده و این قابلیت را دارند
که ویدئو، گرافیک و متن را با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد شارپ و با
کیفیت Full HD نمایش دهند، همچنین میتوانند برای استفاده در محیطهای
عمومی مانند لابی هتلها، محل همایشها و کنفرانسها، مراکز خرید،
پایانههای حمل و نقل، دانشگاهها و مراکز ورزشی و تفریحی مورد استفاده
قرار گیرند. |
|||
![]() |
بیشتر مردم ترجیح میدهند قبل از خواب بازیهای موبایل را تجربه کنند.
چند
وقت پیش وبلاگ جهانی نوکیا در یک نظرسنجی از کاربران پرسید کجاها بیشتر با
موبایل بازی میکنند. نتایج به دست آمده کمی تعجبآور بود، زیرا نشان داد
که بازیهای موبایل قبل از خواب، بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده
است.
بیش از 30 درصد کاربران قبل از اینکه به خواب روند، در رختخواب با
موبایل بازی میکند. به نظر آنها بازیها جایگزینی برای کتاب هستند و با
کمک آنها میتوانند سریعتر بخوابند.
پانزده و نیم درصد از کاربران نیز
در اتوبوس یا قطار هنگام رفتن به محل کار با موبایل بازی میکنند. شاید این
هم جایگزین خوبی برای خواندن روزنامه در شرایط ازدحام جمعیت در سرویسهای
حمل و نقل عمومی باشد.
بازی با
موبایل هنگام تماشای تلویزیون با برخورداری از 11 درصد آرا در جایگاه سوم
قرار دارد. هنگامی که سخن از سرگرمیهای خانگی به میان میآید، بهتر است
بگوییم بیشتر کاربران این روزها چندمنظوره شدهاند، یک چشمشان به تلویزیون و
یک چشمشان به بازی موبایلی است که در حال انجام آن هستند.
کمتر از یک درصد نیز هنگام راه رفتن با موبایل بازی میکنند. البته امیدواریم این دسته از کاربران به سلامت به مقصد برسند.
![]() |
دوشنبه 22 اسفند 90- نوکیا در همایش انتخاب طلایی گوشیهای نوکیا که با حضور جمعی از فروشندگان برتر، نمایندگان فروش محصولات نوکیا، اصحاب رسانه و مدیران نوکیا در هتل اوین برگزار شد، برندگان کمپین طلایی خود را معرفی کرد.
دفتر
مرکزی نوکیا در ایران در ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ اعلام کرد که مشتریان ایرانی با
خرید گوشیهای دارای گارانتی اصلی نوکیا از جوایز طلایی و ویژه نوکیا
بهرهمند میشوند. مشتریان با خرید گوشیهای نوکیا
C6-00، C6-01، C7،
E5، E6، E7، E72، N8، Oro، X3-02، C3-01، C5-03 با گارانتی اصلی نوکیا از
۱۶ شهریور تا ۱۴ دی شانس خود را برای جوایز طلایی نوکیا ۴ برابر کردند و
سایر گوشیها هم در این جشنواره یک امتیاز داشتند.
این مراسم با خوشآمد گویی وحید کاظمی نجفآبادی-مدیر مارکتینگ نوکیا در ایران- شروع شد. کاظمی نجفآبادی در مورد این مراسم گفت:
«در طی
این دوره هر هفته یک شمش طلا به مدت ۱۷ هفته به قید قرعه به خریداران تعلق
گرفت. اما جایزه اصلی قرعهکشی نوکیا یک دستگاه خودروی پورشه باکستر بود.
نحوه شرکت در این کمپین به این صورت بود که مشتریان پس از خرید، شماره
سریال ۱۵ رقمی گوشی خود را از طریق پیامک به ۲۰۰۰۲۳۰۱۳ ارسال میکردند و در
قرعهکشی شرکت داده میشدند.»
در ادامه برندگان جشنواره نوکیا Oro و
برندگان شمش طلا جوایز خود را از دست کاظمی نجفآبادی دریافت کردند. در این
کمپین تبلیغاتی نیز این سه برنده خوششانس تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ نوکیا Oro،
گوشی هوشمند شیک و گرانبها را با ضمانتنامه رسمی نوکیا خریداری کرده و با
ارسال شماره سریال گوشی به شماره ۲۰۰۰۲۳۰۱۳ در قرعهکشی شرکت کردند و به
عنوان برندگان ساعت کارتیه (Cartier) انتخاب شدند.
سپس خانم صوفی و آقای سلطانی –مدیران نوکیا در ایران- جوایز فروشندگان برتر را تقدیم کردند.
در
پایان از میان 9 نفر کاندیدا برای دریافت خودروی پورشه باکستر، پس از
انجام قرعهکشی خانم آمنه برزگر به عنوان برنده خوششانس این کمپین انتخاب
شد و کلید خودرو را از دستان هنرپیشه سینما و تلویزیون، جمشید مشایخی
دریافت کرد.
صاحب فروشگاه نیز یکدستگاه خودرو 207 آی دریافت کرد.